Shalom!

Tiistai 13.10.2020 - Juhani Kolehmainen

Israelin Pyhä Jumala siunatkoon meidän kaikkien edessä olevat päivämme, Hänen pyhä armonvoimansa levätköön yllämme nyt ja aina ja iankaikkisesti! Toipa edessä olevat hetket ja tapahtumat mitä tahansa, niin ottakaamme ne kaikki Jumalan kädestä. Hän on yhä kansansa voimallinen suoja, niin Israelissa, kuin maammekin kohdalla. Siksi on hyvä siunata Israelia ja rukoilla rauhaa Jerusalemille, kuten Psalmit 121 ja 122 kaikkia meitä neuvovat.

Tänäkin armon vuonna 2020, kuten aiemminkin, Jumala antaa Kristuksen tähden kaikki synnit ja rikokset anteeksi niitä katuville. Tämän Hän tekee, koska kaikki perustuu 1. Jumalan armoon, joka ilmestyi Jeesuksessa, sekä 2. Kristuksen sovintovereen, joka on vuotanut ristillä meidän vanhurskauttamiseksemme ja kaikkien syntiemme sovittamiseksi ja anteeksiantamiseksi. Näin on Jumala nähnyt kaikkiviisaudessaan hyväksi toimia ihmisen kanssa, joka tahtoo elää ja tunnustaa Sanan ikuista auktoriteettia omassa elämässään ja valinnoissaan.

Raamattu ilmoittaa itsessään heikoille ja vajavaisille kilvoittelijoille ristin evankeliumin armon voiman. Inhimillisyyteemme kuuluu käydä jatkuvaa taistelua oman turmeltuneen luontomme heikkouksien kanssa. Voimme aina niin halutessamme, nöyrtyä Pyhän Jumalan ja toinen toistemme edessä ja aloittaa puhtaalta pöydältä. Tämä sama armon evankeliumin perusviesti tulisi saattaa kaikille tiedoksi, niin tässä maassa, kuin maan rajojen ulkopuolellakin.

Voittoisa ja uskonhenkinen uskon elämä auttaa meitä kaikkia, kasvamaan Jumalan armossa ja Kristuksen tuntemisessa. Sanan saadessa sijaa, opimme elämään uskon kuuliaisuudessa ja keskinäisessä yhteydessä. Sitoutumisen siunaus kasvaa yhteydestämme Herraamme ja Vapahtajaamme ja Hän pääsee vaikuttamaan tahtomista ja tekemistä omissaan. Tarvitsemme elävän ja toimivan seurakuntayhteyden, voidaksemme vaeltaa, sekä palvella Golgatan Herraa Hänen antamassa voimassaan ja voitelussaan. Herran Henki auttaa meitä kaikkia, jotka ojentaudumme uskon kuuliaisuudessa tottelemaan Sanaa, niin kuin on kirjoitettu.

Me tarvitsemme toinen toistamme kilvoitellessamme kohden taivasta. Kun Sana saa tilaa meissä Herran omissa, opimme valvomaan, rukoilemaan ja tekemään työtä yhdessä. Kun Pyhä Henki saa vallata meidät yksilöinä päivittäin, niin saamme armolahjoja, joilla palvella ja kantaa hedelmää yhteiseksi hyödyksi ja näin Jumalan valtakunta menestyy kauttamme. Kun teemme työtä kristillisten seurakuntien kesken, saamme nähdä Jumalan valtakunnan laajuuden ja suuren, sekä sen siunauksen, joka on kätketty Jumalan lasten keskinäiseen uskon yhteyteen. Olkaamme valona ja suolana ajassamme, sen armon voiman mukaan, kuin Jumala meille itsekullekin antaa.

Kommentoi kirjoitusta

Nimi:*